Foto´s! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anke - WaarBenJij.nu Foto´s! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anke - WaarBenJij.nu

Foto´s!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 December 2008 | Peru, Cusco

Hallo lieve allemaal!

Zo, fijne sinterklaas gehad? Ik heb er nog wel aan gedacht op 5 december, maar het is zo raar als je hier in het zonnetje loopt en nergens zwarte pieten ziet! Ook kerst komt er bijna aan en heb welgeteld 2 kleine boompjes gezien en gisteren de eerste verklede kerstman. We gaan het meemaken. Wel is het hier als het donker is (al om uur of 6) heel kerstig, met alle lichtjes die je ziet op de bergen om Cuzco heen.

Eigenlijk heb ik niet veel nieuws te melden. Ik heb het nog steeds naar m´n zin. Werk gaat z´n gangetje en ik geniet nog volop van de stad.
Afgelopen weekend even de stad uitgeweestn. Was heel erg tof en relax. Met twee anderen zijn we met de bus naar de heilige vallei gegaan en daar een andere bus gepakt die 3 uur over bergweggetjes reed, waar je niemand anders tegenkwam behalve af en toe heeele schattige kindjes in traditionele kleding langs de kant van de weg. Waarschijnlijk wonen ze in bergdorpjes vlakbij. Verder prachtig uitzicht over de bergen. Eindelijk ´s avonds in het dorpje aangekomen, is het het meest lieflijke dorpje. Iedereen is zoo aardig, niet opdringerig en het is superveilig. We vonden een hostel in de tuin van een familie met hele schattige meisjes die het zelfs superleuk vonden om met ons op de foto te gaan! ´s Avonds zijn we naar de termale baden gewandeld en die waren echt geweldig! Zes baden waarvan de heetste ongeveer 40 graden is. Zit je daar in een heerlijk warm bad, verlicht door de maan, tussen de peruanen en de bergen in het donker. Oja, met een flesje ambachtelijke honingwijn. Echt geweldig.
Ook de volgende ochtend hier weer heengegaan en klaargemaakt voor de terugreis. Via de markt in Pisac, wat altijd paradijslijk is.

Nu heb ik foto´s op internet gezet van zowel de stad Cuzco, de trip en mijn werk hier. Op deze link¨

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZQMQ6YIH
(fototitels staan links van foto :) )

Heel veel liefs,

Anke

  • 08 December 2008 - 22:45

    Eveline:

    Yessss volgens mij ben ik de eerste!

    Het ziet er allemaal supergoed uit Anky! Leuk ook die foto's van de werk. Je leek trouwens heel groot:) Ik ben maar jaloers op je, mn master wil maar niet opschieten en het is hier zooo koud..

    Kussie Eveline

  • 09 December 2008 - 08:21

    Ineke:

    Wat een sfeer! de kleuren, de straatjes, de daken, de mensen, markten, kindjes en ook jij staat er weer stralend op!! Wat fijn dat je zo geniet!
    Wat is dat leuk om weer foto´s erbij te zien.
    Sinterklaas was voor ons heel gezellig Oosters eten met z´n allen bij ons thuis.
    Sanne is haar scriptie weer aan het oppakken, stage´s komen langs en vanwege haar gebroken vinger is heeft ze haar baantjes op een lager pitje moeten zetten.
    Paul heeft zijn 1e studie bewegingswetenschappen afgerond. Is nu met gehandicapten naar Florida om hen een onvergetelijke vakantie te bezorgen.
    Jeroen en Mirjam zijn heel blij met hun nieuwe huis, waar ze nog volop in weekenden aan werken.
    Lieke is volop bezig met verslagen maken voor school, werken bij Forcast, sporten en uitjes.
    Wim en ik hebben veel werk, veel gezorgd voor familie en gaan daarom binnenkort paar dagen in de natuur wandelen, dus dat komt helemaal goed!! liefs van ons allen

  • 09 December 2008 - 09:29

    Sanne:

    Hey nichtje!
    Ik zag dat mijn lieve moedertje al van alles heeft verteld :) De korte samenvatting klopt wel zo ongeveer hoor. Ben zojuist naar 't ziekenhuis geweest en ik ben helemaal gipsvrij!
    Gave foto's hoor. Ziet er zeker uit dat je het naar je zin hebt. Ik krijg er ook helemaal weer zin in om weg te gaan zo.
    Geniet!
    Liefs, Sanne

  • 09 December 2008 - 17:13

    Wieke:

    Wauw Anke, wat een gave foto's! Leuk om te zien!
    Ik wens je alvast een hele fijne kerst toe in Cuzco!

    Dikke kus Wieke

  • 09 December 2008 - 18:04

    Bas:

    Hallo even een tijdje niet gelezen, maar ik ben nog steeds aanwezig hoor. Hier inderdaad de zwarte pieten achter de rug en de boom bijna in huis. Zal vast wel raar zijn om kerst te vieren zo ver van huis, maar het wordt een kerst die je wel heel erg lang bij zal blijven. Winterse groetjes en veel liefs,

    Bas

  • 10 December 2008 - 13:27

    Marlot:

    Jeej AnKe!!!
    Nou, zo te zien vermaak je je wel!!! hier gaat alles zijn gangetje. En in januarie ga ik op zoek naar luipaarden in turkije! hoihoihoi!!! He veel plezier daar! Dikke Knuffel en kus
    Marlot

  • 11 December 2008 - 08:57

    :

    Hola Anke!

    Como estas? Leuk om je verhalen te lezen! Ik ben zo jaloers dat je nog in het mooie Zuid Amerika bent! Ik ga zo snel mogelijk terug, ben al aan het sparen haha! Zeker als ik je mooie verhalen lees wordt de heimwee nog 10 x groter!
    Beso! Sanne

  • 11 December 2008 - 12:39

    Branda :

    Hey anky,

    Ik lees dat je nog steeds aan het genieten bent.
    Alvast een super leuke kerst gewenst
    groetjes

  • 12 December 2008 - 19:56

    Tante Truus:

    Sorry meiske voor deze late reactie !Kijk iedere
    Za.Dat was zo de gewoonte
    van je geworden.Zonet een
    telefoontje van je onge-
    ruste moeder:Hoe komt het
    dat je nog niet gere-
    ageerd hebt op bericht van Anke ? Kon zeggen:
    Met mij alles goed !
    Toen direct achter de
    PC genoten van je vrolijk
    relaas en van de foto's.
    Zo ongerust als ik was bij je vertrek zo blij
    ben ik nu, dat je zo ge-
    niet. Ga zo door !
    Onvergetelijke Kerst toe-
    gewenst! Liefs TT


  • 13 December 2008 - 09:56

    Carine (ma):

    Tja, Anke, ben zo gewend dat t. Tr (als ze thuis is) op je weblog schrijft, dat ik toch even wou checken of alles goed was daar in Maassluis, gelukkig wel ;). Jammer dat Cusco niet om het hoekje is, ik mis je wel af en toe, maar ach, omgekeerd zal dat ook wel eens zo zijn en het valt in het niets bij het feit dat ik zo blij bent dat je al die opbouwende ervaringen opdoet. Ipv Cusco, gaan we vanmiddag eventjes naar Deventer, kerstsfeer proeven. Menno is week-endje naar de sneeuw, snowboarden, had er veel zin in. Sneeuw : je weet wel, het is wit en het voelt koud. Koud : je weet wel, dat je handen er pijn van gaan doen. Las vanmorgen net op het weblog van Marloes dat ze al in noord Peru is, het hele traject vanaf Bogota-via Quito- legde ze ,in amper een week tijd, af met de bus. Liefs en geniet ze, ma.

  • 13 December 2008 - 21:31

    Oma Poelkapelle:

    Lieve Anke,
    Ja ik wilde ook even in de rij staan ha ha.
    Nee, niet om in de rij te staan hoor!!
    Maar opa en ik vinden het super dat we zo veel kunnen volgen wat jij aan de andere kant van de wereld beleeft.
    Met al die mooie fotos wordt het een interessante reportage en herinnering aan je vakantie.
    Wat je vakantie betreft, halfweg?
    'k moet vele groetjes doen van opa, en nog veel plezier in die 2e helft kusjes van ons!!

  • 14 December 2008 - 10:55

    Ruud:

    Klinkt echt supertof! En geloof eerdere reacties maar; het is hier ijskoud!! Veel plezier:)!

  • 21 December 2008 - 09:00

    Philip Durnez:

    Hallo Anke,
    Bedankt nog voor je kaartje. We wensen je alvast ook leuke kerstdagen en een mooi jaareinde. Misschien zul je op die dagen je familie wel wat missen, maar geniet maar van deze kerst die toch heel uniek zal zijn voor jou. En misschien ontmoet je wel de langverwachte en adembenemende anaconda. Wij zullen zeker denken aan jou als we in de Ardennen kerst vieren, maar zullen het daar in het beste geval moeten doen met een sissend addertje...

  • 21 December 2008 - 09:01

    Philip Durnez:

    Hallo Anke,
    Bedankt nog voor je kaartje. We wensen je alvast ook leuke kerstdagen en een mooi jaareinde. Misschien zul je op die dagen je familie wel wat missen, maar geniet maar van deze kerst die toch heel uniek zal zijn voor jou. En misschien ontmoet je wel de langverwachte en adembenemende anaconda. Wij zullen zeker denken aan jou als we in de Ardennen kerst vieren, maar zullen het daar in het beste geval moeten doen met een sissend addertje...

  • 22 December 2008 - 21:29

    Wim Smit:

    vanavond heb ik je reis weer bijgelezen. heb genoten: wil nu ook naar zuid amerika: de ruige wijdsheid en kennelijk dat relaxte en vriendelijke, zoals je beschrijft.... het is steeds zoveel beter en aardiger dan ik me in mijn fantasie had voorgesteld. je bent een waardig ambassadeur van z amerika geworden of een rasoptimist in leven en daad!!
    respect voor de luchtige wijze waarop je door deze maanden zeilt!
    de tocht naar de Machu Puchu zou ik zo willen doen........
    mooi ook je overgang over de evenaar: sweet memories toen ik er in Afrika en Indonesie over mocht gaan en springen.
    het heerlijke eten waar jij steeds over spreekt kan ik me niks bij voorstellen........vegetarische meuk vrees ik toch. mooi ook je verhaal over de schizofrenen en de vriendelijkheid tov elkaar. hoorde vandaag van iemand die net uit een gesloten inrichting kwam in NL hoeveel angst zij juist daar had.
    Zag ik nou een foto van Marx, Lenin c.s.? dat kan daar dus nog? na de huidige kredietcrisis alhier begint het ook in de westerse wereld weer te mogen! z. am haar tijd vooruit!
    vandaag Isabel Allende gezien. mooi interview. Argentijnen zijn zooooo zelfbewust/arrogant itt bijv de verlegen Chilenen. op naar je volgende verandering.
    Jeroen en Mirjam zijn momenteel in Mexico bij voormalige stageadres van Jeroen.
    Feliz Navidades!

  • 30 December 2008 - 23:58

    Bram:

    Hey Anke! Door de drukte van de examens heb ik hier een eindje niet meer kunnen lezen over je avonturen. Ik zie dat alles goed gaat daar, dus das ok! Die baden waren waarschijnlijk in Santa Ana ofzo?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 21876

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: