Kamperen! - Reisverslag uit , van Anke - WaarBenJij.nu Kamperen! - Reisverslag uit , van Anke - WaarBenJij.nu

Kamperen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 Februari 2009 | ,

Hola amigos!!

Como estan? Ofwel hoe gaat het met jullie in Nederland?
Met mij gaat alles nog steeds heel goed!

Momenteel zit ik in Santiago en ga vannacht door verder naar het zuiden! Heb er zin in, ben heel benieuwd, ook hoe koud het is… brrrr :) Noja, 40 graden heet Santiago is ook niet alles ;)

Goed, Cordoba in Argentinie… vond ik zelf niet heel erg boeiend, vooral omdat alles dicht is tussen 1 en 7 uur ´s middags! Dan is er ook bijna niemand op de straat, geen idee waar ze blijven dan. Ben nog naar een dorpje verderop naar het museum van Che Guevara geweest, dat was heel interessant. Het was het huis waar hij in zijn jeugd had gewoond en z´n motor stond er ook! Ook ben ik naar een folklorisch festival geweest in Cosquin. Heel bijzonder, dat begint gewoon om 10 uur ´s avonds en stopt om 9 uur ´s ochtends! Nou, zo lang hield zelfs ik het niet zittend vol, laat staan de oudere mensen, toch? Maar het was wel mooi, allemaal muziek- en dansgroepen. Ook nog wel leuk uitgeweest in Cordoba zaterdagavond met een stel Brazilianen, waarvan er eentje vloeiend Vlaams sprak!

Daarna ben ik naar Mendoza gegaan waar ik Kim ontmoette! We hadden een leuk hostel met zwembadje! Daar was ik wel aan toe na alle hitte! Dus heerlijk gerelaxt, bijgekletst en alles. De volgende dag een wijntoer gedaan. Het leuke was dat dat op de fiets ging! Dus daar fietsten we dan, op landweggetjes tussen de druivengaarden. Het had wel wat weg van Toscane in Italia. Hebben weer wijn geproefd bij een boerderij en bij een andere produceerden ze olijfolie, ook wel leuk om te zien. Oja, wel moet echt elke man even onze aandacht proberen te trekken. Het maakt echt niet uit waar je bent, overal sissen (sissen ja..), kussen, fluiten ze naar je of roepen of fluisteren gewoon ´bonita´, ´rica´, ´linda´, of gewoon ´Hello! How are you?´. Negeren werkt wel, maar word er onderhand goed zat van. Toch wel fijn die Nederlandse man, die het vooral niet laat zien als ie iemand leuk vind haha.
De ochtend erna hebben we besteed aan het kopen van een tent! Want hadden besloten te gaan kamperen!!!! Is natuurlijk vet leuk en een stuk goedkoper!

Met ons tentje doorgegaan naar Puenta del Inca, dit ligt in de Andes vlakbij de grens met Chili. Het bleek een heeeel klein iets te zijn: paar restaurantjes, een marktje, ongebruikte spoorlijn en dat was het. Dus echt midden tussen de bergen. Hadden een veld gevonden van een mevrouw waar je dan je tentje neer kon zetten. Kostte ook maar 1 euro per nacht ongeveer haha en hadden ´s avonds tussen 7 en 10 uur warm water. Nou, daar stonden we dan met onze rugzakken in het midden konden we er zelf net bij in :) Oh en ik moet bekennen dat ik ´s avonds een stukje van Kim´s Argentijnse steak had geproefd… en was werkelijk verrukkelijk.. bijna net zo lekker als de biefstuk van vroeger thuis ;) Maar nee (Wim), blijf toch lekker vegetarier :P De nacht was heeeeel erg koud… de nacht erna van vrouwtje een extra warme deken gekregen voor erbij. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt van een paar uur tot bovenop een berg. Had wel mooi uitzicht op besneeuwde toppen.

De dag daarna zijn we doorgegaan naar Chili! Na 3 uur bij de grens wachten… kwam ik er na de grens achter dat ik per ongeluk nog een beschimmelde tomaat en komkommer had meegenomen hehe, zoo moeilijk is dat un ook weer niet. Zijn helemaal doorgegaan naar het plaatsje Pichilemu aan de kust van Chili. Echt een relax Chileens dorp of stadje. Hadden een camping aan de zee, met hele aardige wat oudere broers als eigenaren. Trouwens vind ik Chilenen ziezo erg vriendelijk, rustiger, relax, gemoedelijk en gastvrij. Dus we zijn hier lekker 4 dagen gebleven en gerelaxt. Veel bij zee geweest al was de wind nog wel aardig koud. En een paar metalchilenen uit Santiago ontmoet die voor ons een heeerlijke lunch gemaakt hebben met verse vis die ze dan koken in een saus van tomaat en ui enzo. EN ik heb voor het eerst in m´n leven gesurft!!! Dacht dat een lesje het verschil niet zou maken, maar na een uur stond ik al best stoer op de golf!

Na Pichilemu zijn we naar de stad Valparaíso gegaan. Dit is een wat armere stad, ik vond hem heel interessant en mooi. We waren er maar een dagje, maar kon mermen dat het een vrij linkse rebelse en kunstzinnige stad is. Het is ook mooi; bestaat uit gekleurde huisjes tegen de bergen aan. Vina del Mar daarentegen waar we de volgende dag even naar het strand gegaan zijn is weer veeel moderner. We sliepen in een huis van een familia. Dat is best gebruikelijk in Chili en Argentinie dat een familie hun extra kamers gebruiken om toeristen te laten slapen. Het is goedkoper en je krijgt meer mee van de cultuur. Ook zijn er hostels waar de familie dan ook woont.

Donderdag dan weer teruggegaan naar Santiago, want Kim ging weer terug naar Nederland! Haar daar ´uitgezwaaid´… dan komt Nederland eventjes toch wel weer dichtbij, heb ook al wel weer zin om terug te zijn, maar ook nog heel veel zin in de laatste 6 weken van mijn reis. Ja, heb mijn datum iets verschoven waardoor ik iets relaxter kan gaan reizen tot het zuiden en terug. Nu vertrek ik 31 maart vanuit Buenos Aires en ben dan terug in Ámsterdam op 2 april!

Ben nu dus in Santiago, een warme, grote maar toch relaxte stad. Nog naar het huis van de dichter Pablo Neruda gegaan en weer uitgeweest gister :)
Maar nu gaat m´n reis naar het zuiden dan echt beginnen!!

Hou jullie op de hoogte!!

Liefs,

Anke

  • 15 Februari 2009 - 17:32

    Wieke:

    Hey Anke!
    Gave foto's!
    Zo te zien heb je het nog steeds naar je zin!
    Ff 'n vraagje (al moet je er nu misschien nog niet aan denken...): wanneer kom je ook al weer terug?
    Groetjes,
    Wieke

  • 15 Februari 2009 - 18:53

    Branda:

    Haai,

    Blij dat het nog steeds naar je zin hebt. Geniet nog maar van je laatste 6 weken. Er staat wijn voor je klaar als je weer thuis bent, hi hi
    groetjes Branda

  • 15 Februari 2009 - 19:12

    :

    Hey Anke!

    Wat leuk om weer al je verhalen te lezen zeg! Ik krijg spontaan ENORME heimwee!!! Geniet nog maar van je laatste 6 weken :D

    Beso!
    Sanne

  • 15 Februari 2009 - 20:35

    Kim:

    Weer mooie verhalen. Nog veel plezier de laatste paar weken. Zal tegen vallen als je weer in Nl terug bent :p Gr

  • 16 Februari 2009 - 15:35

    Tante Truus:

    Hoi Anke,
    Dit bericht zelf ook ontvangen maar je moeder had het al als mail naar me doorgestuurd !Ik gun je van harte nog heel veel plezier in de komende weken maar...ik vind 6 weken nog vet lang ! Liefs TT

  • 18 Februari 2009 - 06:18

    Ineke:

    Mooie verhalen, mooie foto's en nu op voor de laatste 6 weken!
    Het is heel veel en ver reizen....hopelijk is de beloning groot.
    Tot in april!!
    liefs van ons allen, Ineke

  • 21 Februari 2009 - 07:49

    Sanne:

    Wat een gave verhalen weer zeg! Kamperen in Zuid-Amerik klinkt echt goed. Geniet van de laatste 6 weken, dat gaat vast heel snel!

    X Sanne

  • 25 Februari 2009 - 20:52

    Marloes Ras:

    Hey Anke, neem aan dat je naar Torres del Paine gaat? supervet!!! tips: neem bij de westelijke poot van de W de boot terug naar onder, kom je RECHT langs de gletsjer, ga de torres sochtends vroeg zien, neem niets mee behalve het hooogstnodige, en als je dat hebt gepakt dan neem je daarvan de helft en de rest is overbodig :) oh en ik heb geleefd op salami worsten, al zie ik net dat je vegetarier bent.. veel plezier en sterkte :P

  • 02 Maart 2009 - 11:58

    Kim:

    Anke! Ik heb het eindelijk gelezen! Leuk om weer wat mee te krijgen en te zien hoe jij het vond! Geniet nog lekker van de komende 4 weken!

    xxxxx Kim

  • 02 Maart 2009 - 21:03

    Nonkel Marcel:

    Dag Anke
    Leuk te lezen dat je geniet van de reis van je leven.Hou het nog enkele weken gaaf,of supergaaf als het kan, want straks sta je weer met je reislustige voetjes op die natte hollandse bodem. Hoe gaat het met de Spaanse taal?
    Ook groetjes van Tante Monique.

  • 04 Maart 2009 - 09:26

    Kim:

    Heej Anke! En hoe bevallen de laatste weken? Kom maar snel terug dan kunnen we bijkletsen en al je spannende verhalen horen (als je wilt ;)) Veel plezier nog!! Gr Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 21880

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: