Life´s spectacular - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anke - WaarBenJij.nu Life´s spectacular - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anke - WaarBenJij.nu

Life´s spectacular

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

25 Oktober 2008 | Peru, Cusco

Hallo iedereen!

Weer een berichtje van mij!
Ondertussen ben ik veilig in Cusco aangekomen en dat is echt een geweldig mooie stad! Zit in een internetplaatsje. Het regende net even 10 minuten heel hard en het water kwam al door het dak heen haha. Een half uur later deed de A van het toetsenbord het niet meer, dit terzijde..

Snel was ik dus uit Lima weggegaan richting Arequipa. Arequipa is een mooie coloniale stad, de zon schijnt er de hele tijd en natuurlijk lag m´n hostel midden in het centrum met een geweldig dakterras! Dus vandaaruit heb ik even de stad verkend, het klooster bezocht, wat erg schattig was met allemaal kleurtjes en kamertjes en pleintjes.
Voor het weekend een drie-daagse tocht door de Colca Canyon geboekt. Werd daarvoor om 4 uur ´s nachts opgehaald!!! Eerst even naar het dorpje Chivay en dan naar Cruz del Conder. Helaas alleen twee stipjes zien vliegen en duizend toeristen op een rots zien turen naar de lucht :) Daarna doorgereden en vanuit een klein prachtig schattig dorpje begonnen met de track. Volop in de zon een kilometer afdalen. Echt prachtig mooi uitzicht over de kloof, cactussen groeien overal volop en we hadden een gezellige groep. Eerste nacht in hutjes in de bergen geslapen, ik zelf goed ziek geworden, balen. Volgende dag op water, suiker en zout verder gelopen… heb het overleefd en kwamen aan bij Paradise Lodge! Echt een paradijsje; zwembad tussen de bergen en palmbomen.. in de zon.. dus diezelfde middag was ik ook alweer beter :D Laatste dag toch maar met een muildier omhoog gegaan. Na een half uur kreeg ik wat vertrouwen in het beestje, dat ie niet net 1 stapje teveel naar links zet en het ravijn in rolt met mij :). ´s Nachts de bus naar Cusco waar ik de volgende dag al moest zijn voor mn Spaanse les!

Cusco… hier dus een week Spaanse les gehad. Gezellig. Ik zat ik een gastgezin buiten het centrum. Dit was een vrij groot huis en er was niet erg veel gezelligheid. De vrouw was advocate van vrouwen die hier slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Interessant en ze heeft een zoontje van 7. Er woonde ook een nichtje van 16 en er werkte een ´maid´ van 19 die alles deed in het huis. Voelt een beetje raar. Het busje naar het centrum is geweldig trouwens. In Nederland voor 10 personen, hier ´passen´ er wel 25 in. Sta je dan, voorovergebogen gedrongen tussen de mensen. Vallen kan je niet.. is geen ruimte voor haha. Het leven hier in Zuid-Amerika is echt een groot spectacel, geweldig om te zien.
In de vrije tijd hebben we de ruines vlak om cusco bezocht, geweldig mooi, uitzicht vanaf de heuvels over Cusco. De stad is gebouwd tussen de heuvels, met kleine straatjes en schattige huisjes. Het is heel levendig. De ruines zijn ook heel bijzonder, daar op de bergen is het veel weidser en rustiger. In het weekend uitgeweest. Je gelooft het niet maar ze hadden hier een echt October fest, met worst, Duitse band en alles… verder is het centrum errug gezellig met overal barretjes waar gedanst wordt. Zondagmiddag ben ik nog meegeweest met het gezin naar haar ouders. Mooi schattig knus huisje met ongeveer de hele familie die daar op bezoek was.

Afgelopen week had ik met een groep Spaanse les in de heilige vallei, in de omgeving van Cusco. Hier is het prachtig mooi; lekker weer, overal dorpjes waar mensen nog rustig hun gang gaan en ik klederdracht lopen. Ook lopen overal beesten lekker vrij rond. Wij zaten in een mooie lodge in Taray, vlakbij Pisac. In Pisac eerste dag naar de markt gegaan; geweldig mooi, zou hem wederom leeg willen kopen. ´s Ochtends had ik altijd les buiten en ´s middags hebben we verschillende dingen bezocht: Ollantaytambo: heel mooi authentiek dorpje met oude grote soort van inca-tempel op de berg. De dag erna de ruines van Pisac bezocht. Erg indrukwekkend: een wandeltocht van 3 uur over de berg gemaakt waarbij je langs de overblijfselen van vroegere dorpjes komt. Een andere dag hebben we zoutmijnen bezocht, zeer bijzonder in de bergen. En gisteren naar thermale baden met heerlijk bruin… water wat geneeskrachtig schijnt te zijn…
Maar m´n laastste Spaanse les zit er nu op, ik kan al wel aardig wat praten met mensen. En de rest moet maar vanzelf komen dan door het praten met mensen.

Dit weekend zit ik even in het centrum, ga het rustig aan doen want ga maandag tot en met donderdag de Inca trail lopen. Een zware tocht van vier dagen naar de Macchu Picchu, de verloren stad van de Inca´s.

Oke, dat was het dan weer!
Tot de volgende keer!

Oja, foto´s plaatsen op de gewone manier lukt helaas nog niet, zijn denk ik te groot. Ik zal er wat op deze link zetten:

http://www.mijnalbum.nl/Album=R84SEVEL

Liefs,

Anke


  • 26 Oktober 2008 - 10:54

    Joppe:

    Dit alles al meegemaakt en dan nóg mag je de Inca trail lopen! Daar zul je vast van gaan genieten, maar niet weer ziek worden dan hoor ;) Gelukkig begrijp ik dat je jezelf in geneeskrachtige, bruine modder hebt bedolven, dus dan zit je vast wel goed voor de rest van de reis! Ik ben echt heel benieuwd hoe je Spaans gaat, misschien volgende keer een klein verhaaltje en espagnol... :)
    So life's spectular? Houden zo! Kus Joppe

  • 26 Oktober 2008 - 11:28

    Wendy:

    Al zeggen al die namen van stedenof gebieden mij niet zoveel, volgens mij zijn de mogelijkheden eindeloos!
    En volgens mij moet je nu wel weer allemaal nieuwe mensen ontmoet hebben met de taalles. Ik blijf je volgen! Veel plezier!!

  • 26 Oktober 2008 - 13:21

    Ineke:

    Wat een mooie verhaal over je belevenissen!!
    Heel leuk om het zo te volgen. Vorig seizoen was de tocht naar de Macchu Picchu een doel van de deelnemers aan Peking Expres en die vonden dat geweldig.
    Heel veel plezier en sterkte tijdens de tocht ernaar toe.
    Groeten van ons allen!

  • 26 Oktober 2008 - 20:48

    Tante Truus:

    Sta steeds weer versteld van je globetrotter prestaties!Temperatuur
    verschil van zo'n 20 gr.
    bezorgde me een fikse
    verkoudheid maar jouw
    verhaal lapte me op.
    Ben trots op je. Liefs TT

  • 26 Oktober 2008 - 21:36

    Wieke:

    Heel veel succes met de Incatrail, Anke! Zal aan je denken!

    Dikke kus, vanuit Barchem,

    Wieke

  • 27 Oktober 2008 - 12:15

    Leonie:

    Hey hey,
    Leuk om weer wat van je te horen! En mooie foto's hoor! Maar hoe was dat stappen in Cusco dan? Daar heb je niks over verteld ;)
    Ik heb ook groot nieuws: heb een eigen huisje!!!!! Vanaf eind november woon ik in een eigen appartementje in enschede. Heb er superveel zin in!

    Veel succes met de Inca trail!!

    Kus Leonie

  • 28 Oktober 2008 - 23:32

    Bram (belgica):

    Hoi Anke
    Zoals ik tegen je moeder zei: in Cusco zou je willen blijven (zeker als je ervoor in Lima zat). De bezoeken die je gedaan hebt in Cusco heb ik ook gedaan. Ik heb ze te paard gedaan. Ben je ook in de tempel van de maan geweest? In Cusco moet je eens uitgaan in de "Las Vegas". Daar komen nooit toeristen (ik was er de enige blanke). Wat ik je nog kan meegeven is dat Macchu Pichu wondermooi is! Je ogen rollen uit je oogkassen! Veel succes met de trail (ik ben met de trein geweest :p)
    Groetjes, Bram

  • 29 Oktober 2008 - 16:45

    Bas:

    He Anke,

    Dat wordt lekker een stukje lopen naar die verdraaide Inka,s. Moet wel erg mooi zijn heb ik van horen zeggen. Veel plezier weer!!

    Liefs,

    Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 21880

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: