Op naar Peru! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu Op naar Peru! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

Op naar Peru!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 September 2008 | Ecuador, Cuenca

Hallo hallo!

Zo, ik zal weer even een update geven van mijn laatste week :)

Enja, misschien was het ook wel beter om geen anaconda tegen te komen dan wel... maar was toch gaaf geweest ,)

Zaterdag zijn we dus naar de Cotopaxi (grootste vulkaan) gegaan. Toen we net in de bus zaten begon het keihard te stortregenen, dus niet zo´n best vooruitzicht. Echter toen we daar eenmaal waren hadden we heeel erg veel geluk want er waren geen wolken dus we konden haar in volle glorie zien! Sommige mensen wachten hier weken op. Jammer was alleen dat het nationaal park al dicht was waardoor we niet naar boven konden helaas... Toen doorgereisd naar het stadje Latacunga om van daaruit de volgende dag naar het dorpje Zumbahua (ik heb de naam ook niet bedacht..) te gaan. Het is een Heeele mooie omgeving daar: allemaal bergen, hele lieve, vredige dorpjes met traditionele mensen. Back to the basic. Heel mooi om te zien. Ook was er een groot dorpsfeest gaande waarbij iedereen aan het dansen en drinken was haha. Vanuit dat dorpje hebben we een pick-up naar laguna Quilatoa geregeld en dat was prachtig. Het is een kratermeer in een niet-actieve vulkaan. We zijn helemaal naar beneden gelopen, daarbij niet gedacht aan de terugweg die wel loodzwaar was haha. Maar het was de moeite waard!

Maandag afscheid genomen van Quito... helaas... ook wel spannend om alleen verder te reizen. Dinsdag heb ik de bus naar Puerto Lopez gepakt. Het was heel mooi om onderweg alle dorpjes te zien in de wouden en alle mensen die daar zo vrolijk leven. Puerto Lopez zelf is echt het andere uiterste van Quito. Normale gele taxi´s zijn er niet. Allemaal brommertaxi´s en je kan er ´s nachts gewoon prima alleen over straat en het is er ook niet koud. Het ligt aan de zee en iedereen is meeegarelax. Zo relax dat de straten ook al een paar maanden opengebroken liggen haha. Vrij paradijslijk dus :D Een relax hostel gevonden en de volgende dag met de mountainbike naar los Frailles geweest in het nationaal park Machalilla. Hele mooie stranden. De zon scheen alleen niet, alsnog knetterverbrand... kan allemaal hier :) Toen donderdag naar Isla de la Plata, ´de kleine galapagos´. Onderweg een walvis gezien, dat was gaaf. En op het eiland waren hele bijzondere vogels. Ook een soort met blauwe voeten die je ook continu voor de voeten lopen :)

Gisteren de bus naar Cuenca genomen. Vandaag een beetje hier rondgewandeld. Het is een zeer conservatief, koloniaal, rustig en mooi stadje. Er zijn heel erg veel kerken in het oude gedeelte.
Morgen zal ik de bus nemen naar Vilcabamba en als ik dat gezien heb eindelijk de grens over naar Peru!!

En last but not least: Menno, van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag! Jammer dat ik je niet persoonlijk kan feliciteren, maar veeel plezier!

Liefs,

Anke

  • 28 September 2008 - 07:40

    Bas:

    Wat ben je veel aan het reizen man. Maar goed dat je foto's maakt, anders onthoudt je zelf volgens mij niet meer waar je allemaal geweest bent. Veel plezier met nog veel meer zien in Zuid-Amerika,

    Liefs,

    Bas

  • 28 September 2008 - 14:05

    Oma Lochem:

    lieve Anke
    Nu we ter ere van Menno's verjaardag hier zijn, ook eens een berichtje van mij.Heel leuk die berichten van jou. Lees ze wel een paar keer door. Wat een avontuur. Brief volgt met een langer verhaal. Liefs Oma

  • 28 September 2008 - 15:19

    Marloes:

    Leuk om te lezen weer! En bijna naar Peru.. spannend!
    Leuke beesten trouwens met die blauwe poten :)

  • 28 September 2008 - 20:57

    Tante Truus:

    Hier 23u.Net terug van Menno. Gefeliciteerd met
    je broer.Voor mij weer een reis maar...wat jij
    doet ! Bewondering voor je.Liefs TT

  • 29 September 2008 - 07:26

    Leonie:

    Hey Anke,
    Hebben die beesten met blauwe poten in de verf gestaan of zo?! Wat ziet dat er maf uit zeg!
    Wel spannend om nu alleen te reizen, lijkt me. Maar zo te horen gaat alles nog goed. Ik ga je deze week mailen met mijn (niet spannende) belevenissen in maastricht. Misschien is het leuk om een beetje mail contact te houden. Of heb je daar al te veel van... Groetjes!! xx Leonie

  • 29 September 2008 - 11:01

    Menno:

    Hey anke!

    Bedankt voor je felicitaties he ;)!
    Cotopaxi ziet er tof uit.. Jammer dat je die niet hebt kunnen beklimmen!
    Veel plezier komende weken, en doe de groeten daar van mij :)
    Menno

  • 29 September 2008 - 16:25

    Kim Durnez:

    Mooie foto's enzo hoor :D

    Amuseer je nog hé!

    Je nichtje :d

  • 29 September 2008 - 17:49

    Ceciel:

    hoi anke,
    leuk man om al je verhalen te lezen! (ik volg je al een tijdje, al heb ik nog niets van me laten horen) zo te horen heb je t goed naar je zin en red je je prima daar!

    Hier in drenthe is het wat minder(wilde het eigenlijk via je mailadres laten weten) maar er is besloten dat onze groep gaat sluiten.(vond dat jij dat ook ff moest weten) het brengt te weinig geld in het laatje. Toch hebben wij als team het gevoel dat er ook andere redenen zijn.
    als je er nog meer over wil weten moet je even naar de groep mailen.

    heel veel plezier daar nog en geniet ervan!
    ceciel

  • 29 September 2008 - 21:41

    Bram (Belgica):

    Helaba Anke
    De zogenaamde brommertaxi's heten "taxi cholo". Zelf heb ik er ook heel wat genomen en Peru zit er vol van. Al heel wat mooie dingen bezocht die ik ook nog een keertje moet doen als ik terug ben (zo miste ik ook de walvissen). Veel reisgenot nog en good luck in "mijn" land ;)

  • 30 September 2008 - 11:50

    Oma Poelkapelle:

    Hallo Anke,
    Hier vanuit de pastorieweg,4, we zijn er nog van Menno's verjaardag,morgen gaan we naar huis.
    Jouw ervaringen kan je zo mooi op papier zetten dat we er telkens naar uit kijken om weer een nieuw verhaal te lezen, (print ze dan uit voor opa).
    De fotos die je maakte zijn ook mooi.
    Verder veel plezier en reisgenot, succes met je soort avontuurtjes
    groetjes en kusjes van ons,
    opa en oma

  • 07 Oktober 2008 - 09:49

    Joppe:

    Anke, dat Puerto Lopez klinkt zooo relaxed, ik had niet verwacht dat je er nog weg zou komen! De vogel is een blue-footed booby... twijfelachtige naam misschien, maar een gave waarneming! Ik heb gehoord dat er bij een eiland aan de kust van Peru een boog-vormige rotsformatie is die 2 jaar geleden in de zee is gestort, maar die tóch nog valt te bezichtigen (toerisme blijft een belangrijke inkomstenbron blijkbaar ;) ). Ik wil daar natuurlijk foto's van zien!
    Ik ben ook heel benieuwd naar je verhalen over Peru en wens je nu alvast heel veel mooie ervaringen toe!

    XXX Joppe

    P.S. de mail was ook te gebruiken voor bepaalde dingen, toch? Ik stuur je er even eentje!

  • 07 Oktober 2008 - 10:41

    Ineke:

    Mijn computer zal vol virussen, vandaar even uit de lucht.... Anke wat maak je schitterende dingen mee en wat zie je er stralend uit op alle foto´s!
    Ben benieuwd naar je ervaringen in Peru.
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 21878

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: