Deep down in de jungle! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu Deep down in de jungle! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

Deep down in de jungle!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 September 2008 | Ecuador, Quito

Hola Hola!

De jungle heb ik overleefd en het was echt geweldig daar!

Voor ik daarover schrijf, zal ik eerst zal ik de update van vorige week nog even afmaken; we hebben donderdag nog zelf een ring gemaakt van een vrucht van een palm, het is een soort zacht hout, best mooi geworden! De laatste dag in Puerto Quito zijn we ´s ochtends naar de rivier gegaan. Erg grappig, met de pick-up op weg ernaartoe, werden er ergens halverwege een paar binnenbanden van vrachtwagens op het dak gebonden. Hier mochten wij dus op gaan liggen op de rivier! Was in begin nog vrij lastig met alle stenen die onder het wateroppervlak lagen waar die band dan niet overheen wil, maar na een tijdje was het oke en was het best wel chill zo!
Die middag ben ik met de bus terug naar Quito gegaan. In het weekend niet zoveel gedaan, nog een beetje wat dingen van de stad bekeken, het was mooi weer dus dat was wel erg lekker!
Zondag een nachtbus gepakt naar Lago Agrio. Ook een hele beleving zo´n nachtbus. Salsa muziek is best wel leuk, maar dat hoeft nie perse de hele nacht op het hoogste volume als ik wil slapen! En continu mensen die in en uit stappen, en hobbels en nou goed... heb het overleefd en werd ´s ochtends opgepikt samen met drie anderen voor de jungle trip! Hiervoor reden we eerst drie uur met de auto en vervolgens nog eens 3 uur met een boot gevaren door de jungle! Heel gaaf. Wel regende het keihard, maar goed, is vast nie voor niks een REGENwoud.. Eindelijk aangekomen was ik blij verrast.. ontzettend mooie lodges! Heel ruim en heel mooi en gezellig! Lekker knus zonder electriciteit. We zaten pal aan het water, waar ook de kaaimannen slapen hehe.
Eigenlijk bestond de week uit elke dag (en nacht) een paar uur door de jungle lopen met twee gidsen. Waarvan er eentje uit de stad komt, maar de andere ook echt in een comune in de jungle leeft. Hij praatte ook niet echt, bleef wat op afstand, maar zag wel allemaal dieren! Kheb heel veel dieren gezien: aapjes hoog in de bomen, hele bijzondere insecten, mooie vogels, heel veel vlinders en een echt tarantula (heeele grote harige spin). Ook hebben we dolfijntjes gezien, kaaimannen gevoerd en piranha´s gevist. Heel bijzonder dat dat daar zo allemaal gewoon leeft. Ook leven er poema´s en anaconda´s (grootste slang), maar om die te zien moet je wel heeeel veel geluk hebben.
Ook hebben we een dag een ´indianenstam´ bezocht. Maar ik heb het idee dat dat nog niet de echte zijn die diep in de jungle leven. Deze hebben houten hutjes waar ze leven, maar wel komen er elke dag toeristen langs... Ook was er een oude medicijnman, een shimaan. Wel grappig.
Afgelopen nacht ben ik weer met de nachtbus terug naar Quito gegaan... en ja hoor... ze kunnen je hier niet ff lekker rustig laten slapen. De muziek stond dit keer schappelijk, maar toen ik net wat indommelde werd ik opeens opgeschritk door een militair. Bijna iedereen was de bus al uit voor paspoortcontrole! Is hier vrij gebruikelijk aangezien er guerilla´s zitten in het woud en ze controle willen hebben over wie er in het gebied reist. Drie uur later nogmaals een militaire stop gehouden :) Ach ja, je maakt het mee.
Dit weekend ga ik de Cotopaxi, de vulkaan, bezoeken. Lijkt me heel gaaf. En dan is het alweer bijna tijd om Quito te verlaten... Ben van plan om via de kust van Ecuador naar Peru te gaan!

Heel veel liefs,

Anke

  • 20 September 2008 - 18:12

    Carla:

    De jungle goed doorgekomen. Goed zo, maar een echte tarantula gezien hebben zou voor mij al genoeg zijn om geen moment meer op mijn gemak te zijn. Maar jij bent dapper en schrikt daar niet van hé. Veel geluk in je verdere tocht en tot later. Carla.

  • 20 September 2008 - 18:29

    Philip:

    Gek dat je moet geluk hebben om een anaconda te zien. Ik kruis liever niet het pad met zo'n wurgslang op stap door het regenwoud. Maar als je er dan toch eentje ziet, geef hem dan maar een flinke knuffel van mij. Groetjes en amuseer je nog. Philip.

  • 20 September 2008 - 18:30

    Carine (ma):

    Hoi hoi Ank, die nachtbus zat me niet zo lekker. Ben dus blij dat je terug op je "thuisbasis" bent en dat ik je net al even hoorde aan de telefoon. Maar die jungle, Jaaa-aah, dat is natuurlijk een ervaring voor het leven, super dat onze dochter dat allemaal mag/kan meemaken!
    Liefs, ma

  • 20 September 2008 - 19:44

    Tante Truus:

    Na 400KM vandaag gereden
    te hebben naar Silvolde
    via Borculo nog even ge-
    ken of....Ja !!! Wat be-
    leefd ons meiske veel.
    Neem wel je rust !
    Liefs TT

  • 21 September 2008 - 15:06

    Bas:

    Leuk he dat reizen met de bus. In afrika is het al niet anders met de herry. Ik lees al dat je lekker veel meemaakt. Geweldig joh,

    Liefs,

    Bas

  • 21 September 2008 - 15:19

    Mischa & Thomas:

    Hey hallo!
    Wij zijn ook veilig aangekomen in Quito en zijn vrijdagavond nog gaan uit eten met Richard en Nadia. Was supergezellig!! Lekker wijntjes wegtikken.... eindelijk. Nu genieten we nog van een paar daagjes lekker niks doen. A.s. maandag beginnen we met onze Spaanse lessen en daarna is het door richting Lima. We houden contact en zien je weer in Cuzco! Heel veel groetjes, Mischa & Thomas.

  • 22 September 2008 - 08:05

    Leonie:

    Hey hey,

    Gaaf he?! Zo'n jungle tocht. Ik herken het allemaal, piranha vissen, wandelen en een bezoek aan lokale bewoners. Supergaaf is dat!! Maar Anke, anaconda's wil je echt niet tegenkomen!!! Die beesten zijn namelijk niet zo lief... Mooi dat alles goed gaat, en supercool dat je dat steeds met ons wilt delen! Kus Leonie

  • 23 September 2008 - 20:27

    Selma:

    Hej!Mooi verhaal weer... Echt gaaf om al die dieren in hun normale omgeving te kunnen zien! Slaap is je niet echt gegund zo te horen, gelukkig heb je in Groningen goed geoefend met nachten doorhalen;)! Tot je volgende verhaaltje! xSelma

  • 25 September 2008 - 15:51

    Diny Ras.:

    Hoi Anke. Wat een leuke verhalen schrijf je en wat een belevenissen.
    Afgelopen donderdag was je moeder hier even op bezoek. We konden even onze verhalen kwijt over wat onze dochters daar allemaal meemaken in het verre Zuid-Amerika.
    Groetjes en geniet ervan.

  • 25 September 2008 - 21:00

    Bram (belgica):

    Leuke ervaring ginds in de jungle! Voor je Quito verlaat heb ik nog een adresje waar je zeker eens naar toe moet gaan: "La Naranjilla Mecanica". Het is een heel sfeervolle bar met een zeer sympathieke eigenaar: Etiello. Als je gaat, doe hem dan zeker de groetjes van mij :d Amuseer je maar nog verder daar ;) Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21882

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: