Colibries, chocola maken en een koude douche! - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu Colibries, chocola maken en een koude douche! - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

Colibries, chocola maken en een koude douche!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 September 2008 | Ecuador, Puerto Quito

Hola amigos!

Dit keer een berichtje uit het regenwoud! Zit nu op een internet café in Puerto Quito en ons onderkomen is vlakbij in Cabanas del Rio. Dit zijn allemaal houten hutjes in het woud, vrij primitief, erg gezellig!

Goed, eerst nog over vorige week: Donderdagochtend voor de Spaanse les waren we nog naar Villa Tica geweest, dit is het project waar Denny en Minke binnenkort gaan werken. Het was heel mooi met allemaal kindjes (80) die daar vrolijk aan het spleen waren die uit gezinnen komen met bijna geen geld waarvan de ouders vaak op de markt nog een paar centen verdienen. Erg mooi om te zien dat die kindjes daar zo lekker onbezorgd aan het spelen waren. Vrijdagochtend hebben we iets supergaafs gedaan: de Teleferico! Dit is een kabelbaantje dat de berg om Quito heen opgaat tot 4000 meter! Het is daar prachtig: je hebt een super uitzicht over de hele stad, de lucht is heerlijk fris en het is er muisstil! In de Bergen liepen paarden en lama´s, echt genieten dus! ´s Avonds voor het eerst echt uitgeweest in Quito en dat was wel lache, zijn hier zelf barren waar niet alleen salsa wordt gedraaid maar soms ook wat rock of hiphop tussendoor :)
Zaterdag niet zoveel gedaan en zondag het laatste ontbijtje gehad in m´n gastgezin en met al m´n spullen vertrokken naar Puerto Quito (het regenwoud)! Ondertussen een stop gemaakt in Miutad del Mundo: de evenaar!! Heel monument gebouwd met winkeltjes er omheen. Later kwam ze erachter dat dat toch niet de evenaar was dus op de plek van de echte evenaar hadden ze een heel leuk openluchtmuseum gemaakt waar je allerlei experimenten kon doen en de gids van alles vertelde over de vroegere indianen en hoe ze leefden. Ook de hele metalscene van Equador hing daar een beetje rond op de straat, heel apart, hier hebben ze echt allemaal zwart haar, echte metalheads. Goed, het is inderdaad waar dat je hier een ei op een spijker kunt zetten en volgens mij ook dat je minder evenwicht hebt. Met de bus aangekomen in Puerto Quito viel meteen op dat er veeeel meer begroeing is, geen grote steden en het lekker warm is. We gingen met een brommertaxi naar Cabanos del Rio waar we in ons hutje arriveerden, klamboe gewenst. Zijn al meerdere kakkerlakken, schorpioenen en meer van dat soort beestjes tegengekomen haha. Er is een gezamenlijke hut en als je daar om je heen kijkt zie je bijna alleen bomen waar overal kolibrietjes doorheen vliegen, heel schattig. Elke ochtend hebben we Spaanse les en elke middag is ere en excursie met onze persoonlijke gids Klever, echt een schatje.
Maandagmiddag hebben we een stuk met de jeep gereden verder heb woud in waar watervallen zijn. Daar een tocht gemaakt van een paar uur en gezwommen onder een waterval! Heerlijk. Terug aangekomen was de stroom uitgevallen, schijnt hier vrij normal te zijn. De volgende dag ´s avonds deed ie het weer. Dus tot die tijd met kaarsjes in de weer en koud gedoucht haha, lekker primitief. Dindsdagmiddag zijn we naar een fruitboerderij gereden. Nou niet te vergelijken met een boerderij in Nederland; deze boer had 60 hectare grond, het was een compleet oerwoud, supergaaf! Hij hakte alle fruit open met z´n hakbijl en we hebben alles geproefd: van supermandarijnen tot passievrucht, cacaobonen en termieten… Het was weer een hele wandeling :) Gisteren was ook erg leuk. ´s Middags scheen de zon dus heerlijk gezwommen in het zwembad in het regenwoud. Vervolgens gingen we zelf chocolade maken! Niet geweten dat dat zo makkelijk is en echt verrukkelijk!! Bonen drogen, roeren op vuur in de pan, pellen, vermalen en weer in de pan met suikerwater erbij en klaar! Hierna een voetbalwedstrijd (Ecuador – Uruguay) in het dorp gekeken, hierbij bijna in slaap gevallen, ben opens best trots op onze Nederlandse voetballers. Terug bij het hutje werd er een echte sauna voor ons klaargemaakt! Het was al een donker en in het hutje stikdonker en lekker warm. Daarna in het zwembad gedoken en Sanne en ik hebben zelf aan de bar IN het zwembad gegeten, lekker lux haha.
Goed, vanmiddag gaan we naar een botanische tuin, ben benieuwd. Het plan verder is dat ik morgen naar Mindo ga, een dorpje tussen hier en Quito, en dan zaterdag weer naar Quito om zondagochtend klaar te staan met al m´n spullen voor m´n jungletrip van volgende week! Dit in de echte echte diepe jungle in Lago Agrio met krokodillen, indianenstammen en alles wat je er bij kan bedenken denk ik!

Oke, rustig aan! Weer bedankt voor alle reactive, erg leuk om van jullie te horen! En ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Anke

• 11 September 2008 - 19:49

Leonie:

Hey Anke!!
    Ik had niet gedacht wat van je te horen deze week, in de amazone hebben ze toch geen internet!! Haha, maar blijkbaar wel! Het oerwoud is echt supergaaf he! Ik heb ook wel genoten toen ik er was, heel bijzonder! Die lama op de foto is echt lachen!
    Ik heb een dagje langer weekend, ga morgen (vrijdag) al zeilen! Lekker weekendje weg dus! Tis hier trouwens best mooi weer, 25 gragen of zo. Helaas is dat morgen alweer voorbij! Nou, houd je taai en geniet er van. buenos dias! xx Leonie

• 12 September 2008 - 09:21

Tante Truus:

Hallo Anke,
    Heb weer genoten van jouw
    reportage. Maar...het meest nog ben ik blij dat
    jij geniet ! Gegund hoor ! Liefs TT

• 12 September 2008 - 10:33

Ineke:

Jeetje, Anke, wat een leuke dingen doe je!!Het is goed dat je het opschrijft (en voor ons heel leuk om te volgen),want anders raak je door de veelheid dingen kwijt aan het eind van de reis. Heel veel plezier met je jungletocht!!

• 13 September 2008 - 08:31

Bas:

Lekker in de jungle tussen de muggen en slangen. Lekker spannend. En zo te horen toch nog best wel wat luxe (bar in het zwembad --> ik wist niet dat je dat had in het oerwoud). Nog meer jungleplezier gewenst,

Liefs,

Bas

• 14 September 2008 - 18:53

Carla:

Hallo Anke,
    Ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er maar van. Hopelijk valt alles goed mee in de jungle.
    Vele groetjes,
    Carla.