Estas en Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu Estas en Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

Estas en Ecuador!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 September 2008 | Ecuador, Quito

¡Hola amigos!

Ik leef nog steeds en begin al een beetje te integraren in de cultuur hiero! M´n Spaans gaat met sprongen vooruit en ook het salsadansen vordert haha.
Goed, vorige week elke ochtend spaanse les gehad, erg leuk. Woensdagmiddag zijn we met Suzanna naar een hele grote supermarkt geweest, waar ze ons alle soorten fruit laat zien. Donderdag gingen we tijdens de Spaanse les met de groep mete en bus naar een dorpje mete en markt. Het was een heel erg mooi schattig dorpje met een ontzettend grote fruitmarkt waar we alle mogelijk sorteen fruit hebben geproefd, verrukkelijk! Ook over de dierenmarkt gelopen, waar ze ook kleine katjes en puppies verkopen! Ik zou ze weer zo allemaal mee willen nemen.. :) ´s Avonds heb ik met Sanne en Elaine een salsales gehad. Je hebt hier gewoon 1 op 1 les, dus alleen met een leraar waardoor je heel snel heel veel leert!
Vrijdag zijn we na de Spaanse les meteen vertrokken naar Baños. Dit is 3 uur rinden van Quito vandaan en is een stadje in een vallei. Prachtige busreis tussen de Bergen en ook het stadje is heel mooi en bijzonder. De sfeer is ook veel gemoedelijker. ´s Avonds werden we verrast door live folklorische muziek, de indignen met panfluiten, trommels en alles wat je kan bedenken. Daarna in een karaoke bar terrecht gekomen: waar je je daar in Nederland alleen aan waagt als je errug dronken bent, zit iedereen dit hier vrij serieus te doen. Behalve wij dan natuurlijk haha, was gezellig. We sliepen in een erg mooi hostel, waar we een prive kamer hadden met douche Dus heerlijk geslapen en de volgende ochtend weer vroeg om van een heerlijk ontbijtje op het dakterras in de zon de genieten. Vervolgens naar de termale baden gegaan om daar te relaxen. Opvallend dat we de enige toeristen waren! Het was erg chill: lekker warm water en ook een ijskoud bad. ´s Middags hebben we een lange wandeling gemaakt de berg op wat nog niet meeviel. Niet geweten dat je zo snel buiten adem kan zijn! Zal wel door de hoogte komen.. :) Maar echt prachtig uitzicht over het stadje! ´s Avonds over een marktje gelopen en voor het eerst de geroosterde cavia´s gezien.. iehhh... Daarna weer uit eten geweest en daarna met Sanne uitgeweest. Om elf uur ´s avonds stond iedereen al lekker te dansen. Opvallend dat je de jongens hier niet kan afwimpelen met een glimlach, maar dat je eigenlijk wel heel bitchy nee moet zeggen, anders kan je nooit ff alleen dansen. Zondagmorgen regende het helaas, maar toen dat even later wegtrok hebben we een vulkaantocht gemaakt. Dat was vet gaaf! We gingen met een pick-up erheen. Dus een auto met een open laadbak waar wij dan in zaten/stonden, de berg op crossen! Helemaal omhoog aangekomen, konden we de vulkaan niet zien omdat het bewolkt was, maar het was toch supermooi. Er woonde een mannetje alleen in een huisje die ons enthousiast van alles vertelde over de vulkaan hier en hij had z´n eigen boomhut en schommel op de berg gebouwd, erg aandoenlijk. Weer terug beneden de bus terug naar Quito gepakt. Waar we op de heenweg eerst twee keer in de verkeerde bus zaten, ging dat deze keer wel in een keer goed ,) Bij Suzanna aangekomen, heel erg moe, bleek daar een party te zijn. Ze had wat vrienden over de vloer en ze waren aardig beschonken haha. De muziek ging aan en Denny en ik konden er niet onderuit om mee salsa te dansen tot in de nacht.
Maandag weer Spaanse les, deze week in de middag in plaats van de ochtend. ´s Avonds de tweede salsales gehad, nog weer leuker dan de eerste. Dinsdagochtend heb ik lekker wat rond gewandeld in de stad en marktje bekeken. ´s Avonds zijn we naar de bioscoop geweest. Wel grappig: engels gesproken, spaans ondertiteld. Helaas in slaap gevallen.. :) Gisteravond zijn we met onze persoonlijke gids Suzanna naar de Old town geweest. Het oude centrum is ´s nachts zowaar nog mooier dan overdag! Ze nam ons mee naar een restaurant vanwaar je uitzicht had over de hele stad en heben daar een glaasje gluhwein gedronken. Genieten!
Goed, dat was het voor zover. Zondag gaan we voor een week Spaanse les naar het regenwoud in Puerto Quito. Heb er al hele leuke verhalen over gehoord, dus heb er heel veel zin in!

Bedankt voor jullie mailtjes en reacties, vind ik erg leuk om te lezen!

Hasta luego!

• 04 September 2008 - 19:25

Marloes:

Ik zie dat ik je eerste bericht gemist had, en ik ben nog wel mail-abonnee! Nou ja, je ebnt er dus al even en zo te lezen prima naar je zin.. Spaans zal zeker snel gaan zo!
    Volgens je vlaggetje zit je trouwens nog in Nederland ;)

• 04 September 2008 - 20:20

Leidy Ter Haar:

Geweldig wat je daar allemaal meemaakt. Nog veel succes met je Spaanse les en natuurlijk met het salsadansen.
    Groetjes,
    Leidy en fam.

• 04 September 2008 - 23:43

Wendy:

Ziet er goed uit anke!
    Wel bijzonder om eens een enkele toerist te zijn tussen als die spaanstaligen. Succes met de spaanse en salsa lessen en veel plezier met nog veel meer uitstapjes!
    xx

• 05 September 2008 - 08:17

Leonie:

Hey Ank,
    Ik krijg nu op beide mail adressen een berichtje dat je een nieuw berichtje hebt geplaatst! haha. Zo te horen heb je het erg naar je zin. Ik ben wel benieuwd naar een foto van jou al salsa dansend... hihi...
    Groetjes!!
    Leonie

• 05 September 2008 - 14:56

Ineke:

wat een geweldige ervaring en wat schrijf je leuk! Oma belde heel enthousiast na jullie telefoongesprek, zo ongeloofljk en dat je alle tijd nam om haar je ervaringen te vertellen.

• 05 September 2008 - 16:04

Buenos Dias :

Haai Anky,
    eindelijk een verhaaltje, ik zat er al op te wachten. Fijn om te horen dat je het leuk hebt daar.
    Maar euuum regen, aan de andere kant van de wereld???
    hmm zo, toch maar een stukje nederland met je meegenomen, hi hi.
    groetjes Branda

nogmaals: Blijf genieten!
    Liefs TT

• 08 September 2008 - 15:45

Bram:

Helaba Anke! Je hebt al heel wat toffe dingen gedaan in Ecuador, helaas was mijn verblijf daar kort. Moet je zeker mij eens de informatie bezorgen van waar je zoal bent geweest. Ondertussen heeft mijn ma eens mijn mailadres doorgegeven aan jouw ma ;) Ik ben trouwens ook spaans aan het volgen, wie weet kunnen we op een volgende ontmoeting gewoon alles in het spaans doen ;) Nog veel plezier toegewenst in het prachtige Ecuador (alhoewel Peru mooier is :p)
    PS: voor een lekkere cavia ga je het best naar Cusco :D

Groetjes, Bram

• 11 September 2008 - 17:41

Selma:

Hey Anke!!
    Heel gaaf om je verhalen te lezen...Klinkt erg goed allemaal! Ietwat verbaasd wel dat je de mannen daar af wil wimpelen;) Leer je die bitchie taal ook op die cursus?
    xSelma