South america here i am! :D - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu South america here i am! :D - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

South america here i am! :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Augustus 2008 | Ecuador, Quito

Heee lieve mensen!

Het eerste bericht heeft even op zich laten wachten, maar hier ben ik dan! Veilig geland in Quito! De vlucht , m´n eerste vluchten alleen, ging goed! Eerste vliegtuig zat nog niet eens vol waardoor iedereen een plekje uit mocht zoeken en je had een eigen scherm dus heb wat filmpjes gekeken en wat geslapen. Het overstappen in Atlanta ging na een paar keer verkeerd lopen ook goed. Zat naast een jongen uit Quito die ik natuurlijk mooi kon uithoren. De vond ik wel enigszins vreemd; we waren bijna op de grond toen de piloot zei dat ie weer omhoog ging omdat ie de landingsbaan niet kon zien.... Tweede poging ging gelukkig wel goed!
Op het vliegveld werd ik opgewacht door een oud erg vrolijk spaanstalig mannetje die er van overtuigd was dat ik spaans snel onder de knie heb aangezien ik volgens hem erg veel hersens heb omdat ik m´n studie heb afgerondd ;) Toen in het busje in de nacht door Quito Overal was het vrij rustig, maar in de buurt van het hostel stond het bomvol met taxi´s en overal muziek uit bars en dicotheekjes. Middenin de uitgaansbuurt dus :D Op de kamer van mn hostel aangekomen lag iedereen al te slapen, dus dat ben ik ook maar gaan doen. Wel bijzonder dat de taxi´s de hele nacht door blijven tuteren en mensen dingen roepen.
De volgende ochtend begon al gezellig, een Nederlander op de kamer, een Engelse jongen, een Fins meisje werden ook wakker. Lekker ontbijt gegeten en zijn toen met z´n vieren de stad in geweest. Heeeel erg mooi! Vanaf overal kan je de bergen zien! Opvallend is wel meteen dat het heel rommelig is en alles minder goed georganiseerd en er in het verkeer geen regels lijken te gelden. Ook horen straathonden en agenten bij het straatbeeld. En de armoede zie je overal terug; in huizen en kinderen en moeders die van alles proberen te verkopen op straat of bedelen. Maar de mensen lijken toch vrolijk en de stad wordt ook verzorgd en netjes gehouden. We kwamen uit bij de universiteit; studenten zijn hier best politiek actief, veel communistische graffiti op de muren. Daarna naar de basiliek gegaan, hele (niet al te veilige) klim naar boven en van daar prachtige uitzichten over de stad!!
´s Avonds vlak naast de deur uit eten geweest. Iedereen had en het mijne kwam een uur later. Schijnt vrij normaal te zijn dat het eten niet gelijktijdig geserveerd wordt.. welcome to south america :D Maar het eten is hier wel echt verrukkelijk.
Zondagochtend was iedereen al om 6 uur wakker en ging afsluiting van de Olympisch spelen kijken. Veel hebben last van jetlag waardoor ze heel vroeg wakker worden. Gelukkig heb ik nergens last van en slaap nog lekker ff door. Daarna zijn we naar de grootste indianenmarkt geweest in Otavalo. Echt supermooi stadje met alleen maar indianen!! Heel mooi en bijzonder. Allemaal in originele kleren en vrouwen met babietjes op de rug geknoopt, vet schattig. En de markt, ik zou hem zo leegkopen als ik niet wist dat ik dan nog 7 maanden met al die spullen op mn rug loop... Op de weg terug met de bus stond er een hele lange rij voor de bus en wij stonden in het midden. Maar werden naar voren geroepen en kregen de beste plaatsen... Opvallend is ook dat we een van de enige toeristen zijn overal.
Maandag begon dan de eerste Spaanse les. De school was vlakbij het hostel en kwee nederlanders van het hostel gingen er ook heen. Het is een heel mooi gezellig zonnig schooltje en ik zit met twee duitse meisjes in de klas. Het leren gaat heel snel en hebben het ook veel over de ecuadoriaanse cultuur, heb me al over veel dingen verbaasd hier. ´s Middags werden Denny (nederlandse jongen) en ik opgehaald door onze mama Suzanna:) Ze bracht ons met de auto naar haar huis, deze ligt in het noordwesten van de stad op de voet van de vulkaan. Ze is een heel druk gezellig lief vrouwtje. Ze ratelde door in het spaans, maar gelukkig kan ze ook wel wat engels. Ze woont erg mooi: er is een binnenpleintje met heel veel goren en een hangmat :D We moesten eerst met haar het welkomstdrankje maken: Mujito. Dus we hebben een dik half uur in de keuken blaadjes fijn lopen stampen, limoenen uitpersen, roeren etc. Het resultaat was echt verrukkelijk. Het huisje is heel kneuterig en staat vol met souvenirtjes die ze heeft gekregen van buitenlandse studenten. Ik heb er m´n eigen slaapkamertje en badkamer dus dat is heel relax. En elke ochtend, middag en avond staat er een ecuadoriaanse specialiteit met een vers nieuwe geblenderde fruitdrank op tafel! Ook is er een poedel waar ze gek op is. Aan het binnenplein wonen ook haar zus met die zoon die politie-agent is. Maandagavond was er vanuit de school salsales georganiseerd, vet leuk. Ga denk ik nog paar lessen extra nemen!
Gisteren weer spaanse les gehad en ´s middags het oude gedeelte van de stad bekeken, erg indrukwekkend! Hele grote witte koloniale gebouwen en mooie kerken. ´s Avonds met een paar mensen naar het centrum geweest. Alles moet met de taxi in het donker. Wat gedronken en in een salsa bar wat locals salsa zien dansen. Wow! Nog 7 maanden en dan hoop ik dat ook zo te kunnen... Misschien is dat wel een illusie ,)
Vanmiddag gaan we met mama Suzanne naar de supermarkt. Schijnt heeeel erg groot te zijn met allerlei soorten fruit en van alles, dus ben benieuwd!
Ik hou jullie op de hoogte en zal snel even wat foto´s plaatsen!!

Liefs,

Anke

  • 28 Augustus 2008 - 05:59

    Corien:

    Jeej, eerste berichtje! Hoera jetlag :P Klinkt allemaal goed meis, toffe foto's ook :D Heb je al iets met streepjes gekocht? ;) Heel veel plezier nog in Quito en ga stiekem nog een beetje met je meereizen hoor, Nederland is zo saaaaaaaaaaaaai! En niet te veel mujitos drinken (je hoort het nog van me ;))

    x Cory

  • 28 Augustus 2008 - 06:00

    Ineke Smit:

    wat een geweldige start, wat klinkt dit goed en ziet er goed uit!!Heel leuk om te volgen...

  • 28 Augustus 2008 - 11:10

    Tante Truus:

    Genoten van je 1e bericht.Zou de klok 60 jr.terug te zetten zijn
    dan kwam ik naar je toe !
    Nu dankbaar voor PC.
    Liefs TT

  • 28 Augustus 2008 - 15:02

    Carine (ma):

    hee anke, je verhalen staan op je weblog zie ik, leuk!. We zitten met onze laptop ergens in tsjechie, klinkt luxe -de laptop mee- ,maar zo houden we een 'lijntje'met je. En wat lees ik :je hebt er een mama bij?
    Je start is goed, zo te lezen (en te horen aan de telefoon) viel het acclimatiseren mee. Echt fijn vinden we dat! OP naar meer. Liefs , van pa en ma

  • 30 Augustus 2008 - 21:05

    Bram (belgica):

    Hey Anke! Ik ben pas enkele weken terug uit Peru en nu ga jij er ook heen. Zo is er telkens een familielid aanwezig in Zuid-Amerika. Ik ben trouwens ook in Ecuador geweest, in Quito, Guayaquil en montanita. In Quito moet je zeker en vast eens naar het middelpunt van de wereld gaan. 4 dollar toegang is dat. Vanuit de plaats waar je bent is het een 40tal minutjes in een taxi. Je kunt ook een blauwe bus nemen voor 40 cent :). Indien je dat zou wensen kan ik je heel wat dingen vertellen over Peru en Ecuador. Laat het me maar weten dan ;) Mijn vriendin woont in Lima, als je een lokale gids zou nodig hebben, wil ik je altijd eens haar gsmnummer geven. Ze zal je met plezier rondleiden. Geniet verder van Quito ;)
    Groetjes Bram

  • 02 September 2008 - 11:38

    Bas:

    He Anke,

    Dat klinkt allemaal heel er goed zo. Kom je al dansend en Spaans sprekend terug volgens mij. In Nederland begint het al weer lekker wat kouder te worden en het zonnige is er ook wat van af (Nederlands weer dus). Ik begin morgen ook weer met de studie (ik heb een OV-kaart en een studentenpas) en ik hoop dat ik weer kan wennen aan het studentenleven. Geniet er lekker van, je bent nog lekker lang in Zuid-Amerika om heeel veel dingen te zien. Ik blijf lezen,

    Liefs,

    Bas

  • 03 September 2008 - 07:46

    Leonie:

    Hey Anke,
    Ik heb eindelijk je verhaal gelezen hoor! Ik weet niet waarom ik geen mail krijg, maar ik heb nu mn andere emailadres ingevuld, misschien krijg ik ze nu wel. Haha werd al bijna bezorgd. Supergoed om te horen dat het allemaal goed gaat. Je leert snel mensen kennen he?! Het lijkt me voor jou moeilijk om niet die hele markt leeg te kopen! Haha. Well, have fun. xx Leonie

  • 11 September 2008 - 12:59

    Jonne:

    Heey Ank,

    Echt leuk om al je foto's te zien! Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 April 2009

Home sweet home

20 Maart 2009

Tot het einde van de wereld en terug!

05 Maart 2009

Patagonia!!

15 Februari 2009

Kamperen!

25 Januari 2009

Argentina!!!
Anke

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 21879

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2008 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

20 Augustus 2011 - 30 November -0001

Central America

Landen bezocht: